BELEDİYE BAŞKANI HELVACIOĞLU, “KEŞAN’I İL YAPMAK İSTİYORUM!”

Keşan Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu, “Keşan’ı 5 yılda, 5 yıldızlı bir ilçe yapmak istiyoruz. Ondan sonra da il olmak istiyoruz. Çok açık ve net söylüyorum” dedi.
Helvacıoğlu gazetecilere yaptığı açıklamada, Keşan’ın il olması için mücadele ettiğini belirterek, “Göreve geleli yaklaşık 100 gün oldu. İlk yüz günde neler yaptığımızla ilgili de bir rapor hazırlayacağız. Önemli işlere imza attığımızı söylemek istiyorum. Belki gözle görülen çok bir şey yok ama 106 tane proje sözü vermiştik. Bunun ilk 20 tanesinin altyapısını oluşturduk, hatta çoğunu gerçekleştirdik. Keşan’ı 5 yılda, 5 yıldızlı bir ilçe yapmak istiyoruz. Ondan sonra da il olmak istiyoruz. Çok açık ve net söylüyorum” dedi.

Yol çalışmaları başladı

Keşan’de Ulaşım ve yollardaki çalışmaların başladığını ifade eden Helvacıoğlu, “Trafiği düzenliyoruz. En önemli sorunumuz, Pazar yeri. Oradaki çalışmalarımız da sürüyor. Yollar çok önemli. Şu anda yaklaşık 5 kilometre bir yol gerçekleştirdik. 50 kilometrelik yolumuzun da ihalesini gerçekleştireceğiz. Yani 200 kilometrelik şehiriçi yolumuzun 4’te 1’ini ihale asfalt yöntemiyle çıkıyoruz. Ana arter oluşturuyoruz. Beton yollarımızı yapıyoruz. Saros Körfezi’nde Yayla ve Erikli’de Pazar yeri, otogar ve işletmelerin düzenlenmesi çalışmalarımız devam ediyor. Çok ciddi çalışmalar var. Erikli’de Güzelleştirme Derneği’nin önümüzdeki sene Belediyemize devredilecek olması tamamen yetkiyi bizim alacağımız anlamına geliyor. Yayla’da tüm yetki belediyeye ait. Mecidiye’de mücavir alan içerisinde bize geçmesini temenni ediyoruz. Yani 5 yıl içinde bütün projelerimizi gerçekleştirmek üzere canla, başla çalışıyoruz” şeklinde konuştu.

Saros dünyanın anılan yerlerinden olacak

Saros Körfezi’nin dünyanın sayılı yerlerinden olması için çalışmalar yaptıklarını kaydeden Helvacıoğlu, şunları kaydetti:

“Keşan, Saros Körfezi nedeniyle yazın 3 ay boyunca tatil bölgesi ilan edilebilir. Ama biz artık profesyonel tatil bölgesi olmak istiyoruz. Saros, 500 bin nüfusa hizmet eden bir bölge. Saros’da alt yapı ve imar sorunu var. Önümüzdeki 5 yılda bu sorunları çözüp Saros’un, dünyanın anılan yerlerinden biri olacağına kimsenin kuşkusu olmasın. Karavanlarımız belli bir yerde dursun, çadırcılık belli bir plan çerçevesinde olsun, günübirlikçi tesisimiz olsun, konaklamamız olsun, eko-turizmimiz olsun ve ekonomiye dönüşen profesyonel bir yapıyı kucaklamak istiyoruz. Bu yapı, önümüzdeki yıldan itibaren olacak. Çünkü Nisan’ın 10’unda mazbatayı aldık. Yazı çok erken karşıladım. O yüzden düzenlemeler ve tanıma çok kısa oldu. Ticaret ve Sanayi Odası’nda bilgim vardı belki ama belediyecilik başka bir şeymiş. Belediyecilik zor bir görev ama bu görevi yapmaktan memnuniyet duyuyorum. İyi ki Edirne’nin bir parçası Keşan’a hizmet ediyorum. İktidar partimiz de değerlerini ve gücünü 2020 yılından itibaren Keşan’a hissettirecektir. 2019’da enerjimizi gösteriyoruz, 2020’de gücümüzü göstereceğiz”.

HABER MERKEZİ

admin
Sosyal Medya

1953 yılında Edirne'de doğdu. İstanbul Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi mezunu. 11 yılı lise müdürlüğü olmak üzere 25 yıl öğretmenlik yaptı ve 2001 yılında Milli Eğitim Bakanlığı'ndan emekli oldu. Üniversite yıllarından beri hobi olarak çeşitli yerel ve ulusal basında köşe yazarlığı yaptı. İlk kitabı olan 'BAŞARI HİKAYELERİ' 14 Haziran 2018'de yayımlandı.